Auteur Topic: De Farm: wat vonden we er van??  (gelezen 5540 keer)

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
De Farm: wat vonden we er van??
« Gepost op: 27-04-2005, 21:38:34 »
Ik lees wel elke dag even hoor, maar dikwijls weet ik ook niet wat te reageren. Er is sowieso weinig discussie over De Farm (niet alleen hier, maar op alle sites/fora over De Farm). De eerste paar weken ging het goed en sinds 2 weken is het dodelijk stil.

Ik vind het ook een moeilijk geval. Ik blijf het programma zeker tot het einde kijken, want ik ben erg benieuwd wie er gaat winnen en wie wanneer eruit vliegt, maar om nou te zeggen dat ik het een supergoed programma vindt? Nee...
De ruzies en het gescheld hebben de meesten hun buik wel van vol. En het echte duelleren, op 1 duel per aflevering na, ontbreekt. Evenals het survivalgedeelte. Het lijkt nou of je Big Brother in de Bush zit te kijken, terwijl het volgens mij meer kijkcijfers had gekregen als ze het als ER opgezet hadden.

Dan nog de deelnemers die op een paar na, ook niet echt publiekslieveling zijn en dat helpt ook niet. Een vrouwonvriendelijk leidersfiguur (Bernd), hyperactief opvliegend persoon (Peyman), een hippie die denkt alles beter te weten (Ellen), een net-geen-puber meer die thuis niets doet als "in de zetel" zitten en nu bij De Farm denkt dat ze zich overwerkt (Sofie), een student Sport & Bewegen die denkt in een vakantiekamp te wonen (Matthijs) en om over Bibi maar te zwijgen.
Nu zijn er bij reality-programma's altijd wel mensen die je tegenstaan, vooral bij programma's zoals ER en De Farm, omdat honger en vermoeidheid een mens toch anders laten reageren dan normaal. Maar ik heb het idee dat De Farm gewoon alles slaat op dit gebied. Na 5 seizoenen ER, waarbij mensen echte honger hebben gekend en ook weken op elkaars lip moesten zitten, heb ik dit nog niet meegemaakt.

Ik kan dus alleen maar hopen dat John de Mol snel met een nieuwe ER op de buis komt, wat weer echt survivalgericht is, met meer duels en minder geruzie en gescheld tussen de deelnemers.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: [kandidaat Nl] Ellen
« Reactie #1 Gepost op: 27-04-2005, 22:37:41 »
@Cynneke ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat Nl] Ellen
« Reactie #2 Gepost op: 28-04-2005, 10:10:54 »
 ;D

Maar hoe kijkt de rest er dan tegen aan? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Stormpie

  • Forumlid
De Farm: wat vonden we er van??
« Reactie #3 Gepost op: 28-04-2005, 16:58:19 »
De nieuwe realityserie De Farm loopt inmiddels een beetje ten einde. Vele weken lang hebben we het wel en wee van de farmbewoners gevolgd.
Inmiddels heeft iedereen zijn of haar mening wel gevormd.
Ik heb t bericht van Cynneke hier naar toe verplaatst.. evenals de 2 reacties.
Maar hoop dat er meer reacties zullen volgen!!!
« Laatst bewerkt op: 28-04-2005, 17:10:54 door Stormpie »
er was eens......

Offline rosmalen

  • Forumlid
Re: De Farm: wat vonden we er van??
« Reactie #4 Gepost op: 28-04-2005, 19:59:07 »
nou mijn mening is dat ze een kans heben laten liggen om niet wat meer diepgang er in te krijgen er waren mogelijkheden voldoende voorhanden zowel intermenselijk als ook het land en het ontstaan van de farm bijvoorbeeld. Uit alles blijkt toch dat de kijkers niet meer zitten te wachten op dat schelden en ruzie maken.

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: De Farm: wat vonden we er van??
« Reactie #5 Gepost op: 28-04-2005, 20:16:10 »
@rosmalen  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ;)
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: De Farm: wat vonden we er van??
« Reactie #6 Gepost op: 28-04-2005, 22:36:25 »
Wat vind ik van de Farm..

Ik zal me alleen over de inhoud van het programma uitwijden, het technische gedeelte zullen we maar niet over praten  ::ohno:: :D

Toen ik hoorde dat er een programma " The Farm " op tv zou komen, kon ik me er niks bij voorstellen, Na wat rondvragen ging het over " overleven " op een boerderij. Dat klinkt opzich best wel leuk, dus kijken maar.

Aflevering 1, openen met veel spectakel en de kijker het idee geven dat het echt iets heel erg moois wordt en echt gericht op het overleven op een oude vervallen boerderij. kom je binnen, staan er stoelen, tafels, bedden.. is dat overleven? op de grond slapen en zelf je stoelen en tafels maken, dat is toch overleven??

sinds aflvering twee kom ik al terug op de het hele farm gebeuren. Het is gewoon een Soap, meer niet. Jantje heeft ruzie met piet waardoor dirk niet kan werken. Het hele programma draait om de ergenissen van anderen en niet om overleven. en daar komt de vraag weer, Maar dat is toch geen overleven? Overleven is net rond komen met de spullen die je hebt en maar hopen dat je de volgende dag ook weer wat te eten of te drinken hebt. Nu krijgen ze alles in de schoot geworpen.

En dan het duel.. Spannend, maar blijkbaar zijn ze te creatiefloos om proeven te bedenken. Daarom doen we maar twee keer dezelfde proef want dat is namelijk heel erg spannend.

Ik kan er nog wel een uur over doorgaan, het gene wat ze vertellen over " overleven " is dus niet waar. Het is een Soap in Zuid-afrika, wat overigens wel een heel mooi land is.

Tip voor Yorin/Bluecircle, mochten jullie nog een reeks gaan maken, Haal het soap gebeuren eruit en ga je nu eens echt richten op het overleven. Neem een bouwval en laat ze zich daarop uitleven. Voor mij is de lol er voor dit seizoen er echt van af.....

Offline Lady C

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Farm: wat vonden we er van??
« Reactie #7 Gepost op: 28-04-2005, 22:45:16 »
nou mijn mening is dat ze een kans heben laten liggen om niet wat meer diepgang er in te krijgen er waren mogelijkheden voldoende voorhanden zowel intermenselijk als ook het land en het ontstaan van de farm bijvoorbeeld. Uit alles blijkt toch dat de kijkers niet meer zitten te wachten op dat schelden en ruzie maken.

 ::bravo:: helemaal mee eens, het concept is goed... en ze hadden hier zeker iets goeds van kunnen maken.... helaas weten ze het goed te verprutsen door duidelijk geen goed onderzoek gedaan te hebben naar wat de kijkers wel en niet hoeven te zien.... misschien een harde leerles voor ze geweest... echter wel erg jammer van het concept  :-[
*·._.·* Wie niet in wonderen en dromen gelooft, is geen realist *·._.·*

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: De Farm: wat vonden we er van??
« Reactie #8 Gepost op: 28-04-2005, 22:46:50 »
::bravo:: helemaal mee eens, het concept is goed... en ze hadden hier zeker iets goeds van kunnen maken.... helaas weten ze het goed te verprutsen door duidelijk geen goed onderzoek gedaan te hebben naar wat de kijkers wel en niet hoeven te zien.... misschien een harde leerles voor ze geweest... echter wel erg jammer van het concept  :-[

Lady C ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Graag heeeel veeeel van deze reacties, misschien dringt het dan een beetje door bij Yorin!
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: De Farm: wat vonden we er van??
« Reactie #9 Gepost op: 29-04-2005, 13:32:02 »
Ik heb me wekenlang bezig gehouden met De Farm. Het was mijn eerste sitecrewschap en het concept beloofde spektakel. Hier konden we iets moois van maken! ::jaja::
Een grote tegenvaller vormde het gebrek aan medewerking van Blue Circle en Yorin. ::niet-ok:: Jammer, want we leveren hier met z'n allen toch een schitterende extra bijdrage aan de populariteit van het programma. Helaas zien zij dat anders.
Positief daarintegen was de medewerking van de kandidaten! Oscar is een trouwe bezoeker en mengt zich, binnen de beperkingen van de hem opgelegde regels, tussen de 'gewone' forumbezoekers. Na zijn aanmelding als lid volgden anderen en dat is iets waar ik echt heel blij mee ben! ::ok::

Over het programma zelf kan ik kort zijn. Men mikt bij Yorin kennelijk op een ander publiek dan ik verwachtte en heeft daar beeld en inhoud aan aangepast. Jammer, want dit doet geen recht aan 't Span. En dan bij het duel twee keer dezelfde proef gebruiken. Denkt men bij Yorin dat de Nederlander op zijn achterhoofd gevallen is? Kennelijk wel.
Aan de kijkcijfers is duidelijk af te lezen dat Nederland niet op een farm in deze vorm zit te wachten.

Toch zou ik volgend jaar graag een nieuwe Farm willen zien. Het concept blijft prachtig en verdient zeker een tweede kans.
er was eens......

Offline rosmalen

  • Forumlid
Re: De Farm: wat vonden we er van??
« Reactie #10 Gepost op: 29-04-2005, 13:37:48 »
ben het helemaal met je eens ik denk ook dat de farm een goede formule is, ik persoonlijk denk als je de farm en boer zoekt vrouw in elkaar zou borduren je de juiste formule zou hebben

Offline oscar

  • Kandidaat de Farm
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • the crouch
Re: De Farm: wat vonden we er van??
« Reactie #11 Gepost op: 29-04-2005, 13:38:31 »
Ik heb me wekenlang bezig gehouden met De Farm. Het was mijn eerste sitecrewschap en het concept beloofde spektakel. Hier konden we iets moois van maken! ::jaja::

Toch zou ik volgend jaar graag een nieuwe Farm willen zien. Het concept blijft prachtig en verdient zeker een tweede kans.

::ok:: ::ok:: ::ok::
als je stoere praat hebt....

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: De Farm: wat vonden we er van??
« Reactie #12 Gepost op: 29-04-2005, 13:39:04 »
De Farm is geweldig en verdiend zeker weten een 2e kans net zoals Peking Express en alle andere RealitynetProgramma s  ::ok:: ::ok:: ::ok::